Juniorverksamhet

Här kommer ett axplock av vår idrottsverksamhet pga IT attacken på vår ordinarie hemsida:

Juniorträning medlemmar:

Vi har som målsättning att ta emot alla de aktiva juniormedlemmar som vill delta i regelbunden träning i grupp. Vår träningsperiod är v16-23 och v33-40. Utomhusträningen startar således 15 april. Vi delar in grupper efter bl.a. ålder, hcp och ambitionsnivå. Vid intresse, fyll i länken:

Intresseanmälan juniorträning 2024 - medlemmar (svenskalag.se)

Juniorträning köande juniorer:

Vi skapar träningsplatser för våra köande juniorer. I träningsplatserna ingår även en spelmöjlighet på vår 9-hålsbana. Däremot har vi begränsat med platser och tar in intresseanmälningar fram till mars.

Golfskolan 7-9 år: Golfskolan 2024, 7-9 år - Intresseanmälan. (svenskalag.se)

Träningsmedlemskap yngre 10-12 år: Träningsmedlemskap Yngre 2024. 10-12 år - Intresseanmälan STÄNGD (svenskalag.se)

Träningsmedlemskap äldre 13-21 år: Träningsmedlemskap Äldre 2024. 13-21 år - Intresseanmälan STÄNGD (svenskalag.se)

Sommarläger:

Djursholms golfklubb har en stark tradition i att arrangera sommarläger, mycket tack vare våra duktiga ungdomstränare. Vi erbjuder klassiska sommarläger för 7-15 åringar (delas in i tre åldersgrupper) v24, 25 och v32. Tillsammans med Djursholms tennisklubb erbjuder vi ett kombinerat tennis, padel och golfläger v26. Läs mer och anmäl via:

Sommarläger 2024 - Intresseanmälan (svenskalag.se)

Sommarläger v26, 2024! Golf, tennis & padel (svenskalag.se)

Grönt Kort Kurser/Nybörjare:

Vi arrangerar helgkurser för juniorer som vill ta grönt kort, oavsett om man är medlem, står i kö eller är gäst. Grönt Kort Kurser 2024 Djursholms Golfklubb (svenskalag.se)

Är ni vuxen golfare som vill ta grönt kort så är det i privat regi, antingen själv eller tillsammans med någon. Kontakta andreas.hp@dgk.nu för mer information.